Numismatica

              Buna😉 , in seara asta vreau sa va vorbesc un pic si despre cealalta pasiune a mea si anume, aceea de a colectiona banuti din lumea asta mare😀 , pe care mi-as dori sa o vizitez in lung si in lat .Aceasta pasiune a mea a inceput de cand eram mica si am vazut la tatal meu banuti frumos colorati, pe care erau inscriptionate diferite litere si cifre intr-o limba necunoscuta mie .Si asa am inceput sa adun banuti din cele cateva deplasari ale tatalui meu.Pasiunea mea a continuat de-a lungul anilor cu banuti primiti de la rude, prieteni, profesori, masina familiei cumparat second-hand😀 si tot asa.

               Colectia mea de numismatica s-a marit de-a lungul anilor, iar momentan sunt fericita posesoare a 239 de monede si bancnote din 75 de tari😀 , de la cele mai cunoscute(Romania, Republica Moldova, Turcia, Iugoslavia,Polonia, SUA, Bulgaria, Italia, Spania, Franta, Ungaria, Germania, Austria, Marea Britanie, Japonia, China, etc.) pana la cele mai putin cunoscute(Bahamas,Rwanda, Papua Noua Guinee, Malawi, Zambia, Nicaragua,Tanzania, Insulele Solomon, Seychelles, Swaziland, Tadjikistan, Kiribati, etc), cum sunt inebunita dupa oje asa sunt inebunita si dupa banuti😀 .

              Saptamana asta colectia mea a fost marita cu inca cativa banuti primiti cadou de la un coleg blogger, Ninu ,caruia ii vreau sa-i multumesc pe aceasta cale din tot sufletul, pentru banutii daruiti.Cand a ajuns coletul la mine am fost cea mai fericita, mai ales ca in colectia mea nu se regasea nici macar o moneda care sa fie gaurita, eram inebunita sa detin si eu o minunatie de asta😀 .Si asa au ajuns la mine nu una ci trei minunatii de astea😀 , 5 yeni din Japonia si doua monede de 25 de ore din Danemarca .Ninu mi-a povestit ca despre moneda gaurita se zice ca  este aducatoare de noroc, iar monedele asiatice gaurite autentice sunt foarte cautate .

SNC01086 SNC01087

                    Pe langa aceste monede ,am mai primit si urmatoarele monede pe care din pacate nu le-am catalogat inainte de ale face poze😦 .Dar pot sa va zic ca sunt din : Canada, Franta, Italia, Grecia, Belgia, Mexic, Hong-Kong, Japonia, Singapore, Spania,Panama, Israel, Danemarca si Africa de Sud.Nici nu va puteti imagina cat de fericita am fost cand am primit coletul si cat de fericita sunt in continuare , nu imi mai incap in piele de fericire😀 ,sa zic asa.Multumesc din tot sufletul Ninu din nou🙂 .

SNC01089 SNC01092

                     Vreau sa va mai arat si una dintre favoritele mele din colectia de numismatica , pe care o ador, ea nu prea este intr-o stare pre buna😦 , dar m-am straduit sa 0 fac frumusica.Aceasta este din Romania si dateaza din 1965, este favorita mea datorita uzurii ei, da ati citit bine😀 , deoarece imi imaginez ca a trecut prin foarte multe manute inainte sa-si gaseasca locul in colectia mea😀.

SNC00727 SNC00728

                 Sper sa va placa😉 si sa aveti o seara buna.

6 thoughts on “Numismatica

  1. Numismatica mi se pare fascinanta …cand incepi sa colectionezi banuti si bancnote din diferite tari si perioade, deja incepi sa afli mai multe despre acele tari si vremuri …Imi place banutul cu gaura in mijloc …interesant! de unde e?

    • Eu una sunt topita dupa banuti si sa aflu de unde provine si istoria lui si a tarii sale, daca ma lasi intr-o incapere cu asa ceva numai ies multa vreme de acolo😀 .Primul banut cu gaura, cel din alama, mai inchis la culoare e din Japonia si dateaza din 1975, iar cel de-al doilea din cupru-nichel e din Danemarca si dateaza din 1973

Lasă un răspuns

